◄ اصطلاح گرافیک محیطی، از دهه 1970 در جهان مطرح شد. اگرچه این اصطلاح در سطح جهان حیطههای وسیعی حتی خارج از مبحث تبلیغات را در بر میگیرد، اما در اینجا منظور از گرافیک محیطی، استفاده از عناصر بصری موجود در محیط اطراف جامعهء هدف شما است، برای القای یک پیام به آنها و تشویق آنها به انجام عملی خاص، مثل خرید کالا.
متریال تبلیغاتی رایج گرافیک محیطی شامل طراحی انواع بیلبورد و انواع تابلوهای شهری مثل استرابورد ها و استند، طراحی بنر، طراحی رولاپ و پاپ آپ، طراحی تابلوهای سردر مکانها و فروشگاهها، طراحی غرفههای نمایشگاهی و غرفهآرایی، انواع بک لایت نظیر لایت باکس ها و دهها طرح متنوع تبلیغاتی دیگر میشود.
در ادامه تعدادی از نمونهکارهای من در این زمینه را مشاهده میفرمایید.