|
|
در این محل شما می توانید پاسخ رایج ترین سوالات برای مشتریان و یا سوالات فنی علاقمندان طراحی و گرافیک را مشاهده نمایید. در صورتی که سوالی دارید، از بخش تماس با ما در منوی بالا، ارسال کنید تا در صورت داشتن اطلاعات، پاسخ آنرا بدهم.
|
• سوال: پروژههای شما را چگونه قیمتگذاری میکنم؟
•• پاسخ: بعد از گفتگو با شما، پروژه را برآورد زمان میکنم و برآن مبنا حدود قیمت را اعلام میکنم. بعضی کارها هم دامنهء قیمتی مشخصی دارند. 50 درصد مبلغ برآورد قبل از شروع کار و مابقی در پایان و بعد از تایید قطعی مشتری و قبل تحویل فایل، تصفیه میگردد.
|
• سوال: پروژه را به چه شکلی تحویل میدهم؟
•• پاسخ: پس از تایید نهایی مشتری و تصفیه کار، فایل نهایی (بدون لایه)، آماده چاپ، برای مشتری ارسال میشود. در مورد کارهایی نظیر لوگو، داکیومنت کاملی شامل همه فرمتهای مورد نیاز آینده به مشتری داده میشود. بجز لوگو، سایر کارها لایهباز تحویل نمیشود.
|
• سوال: پروژه را طی چه مدّتی آماده میکنم؟
•• پاسخ: بسته به سنگینی پروژه و شرایط کاری خودم، این زمان متغیر است، اما ترجیح من این است که در اسرع وقت کار را به شما تحویل دهم. قبل از شروع پروژه، زمان شروع و اتمام آن با مشتری توافق میگردد.
|
• سوال: آیا مشتری امکان درخواست ویرایش پروژهاش را دارد؟
•• پاسخ: بله، در بخش مربوط به طراحی این امکان وجود دارد اما دفعات آن نامحدود نیست. کار طراحی، آخرین مرحله آمادهسازی است. شما باید زمانی کار را به طراح بدهید که متن و محتوای آنرا قطعی و نهایی کردهاید و نیاز به ویرایش و تغییر نداشته باشد، اما معمولا طبق توافق با مشتری، تا قبل تحویل کار، چندمرحله ویرایش را انجام میدهم. بدیهیست که بعد از تحویل نهایی، هرنوع تغییر عقیده یا ویرایش از جانب مشتری، مشمول پرداخت هزینه است.
|
• سوال: برای یک پروژه، چند نمونه اولیه (اتود) تحویل میدهم؟
•• پاسخ: معمولا بجز لوگو که چند اتود به مشتری ارائه میشود، در سایر کارها بجای ارائه نمونههای متعدد و وقتگیر، از طریق گفتگوی کامل با مشتری به علایق ایشان آگاه شده و یک طرح تحویل میدهم تا روی آن گفتگو را ادامه دهیم.
|
• سوال: آیا چاپ کار شما را هم خودم انجام میدهم؟
•• پاسخ: خیر، من هم مثل بسیاری از طراحان، تنها تا پایان طراحی کار را انجام میدهم و فایل را مناسب چاپ آماده میکنم. بعد از اتمام طراحی فایل چاپی را به شما میدهم اما در صورت تمایل مشتری، ممکن است چند چاپخانه خوشسابقه را (بدون تضمین!) معرفی کنم.
|
• سوال: آیا من کار ساخت وبسایت هم انجام میدهم؟
•• پاسخ: من آمادگی انجام "گرافیک وب" را با هماهنگی برنامهنویس سایت شما دارم، اما کدنویسی و اجرای برنامهنویسی، کاری تخصصی است و باید برنامهنویس وب آنرا به سرانجام برساند.
|
• سوال: یک لوگوی خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ آیا باید لوگوی شرکت، تکرنگ یا بر مبنای حروف و امثال آن باشد؟
•• پاسخ: این کار و زمینه فعالیت شماست که در درجه اول تعیین می کند چه شکل از لوگو برای شما مناسب است. مسایلی نظیر امکانات شرکت شما برای انتخاب نوع چاپ، نوع محصولاتی که لوگو روی آن درج می شود، طیف سنی و فرهنگی افرادی که با لوگو در تماسند، عمری که برای لوگو پیشنهاد میکنید و نیز ... ادامه پاسخ
|
• سوال: تغییر گرافیکی و ظاهر وب سایت چقدر اهمیت دارد؟ آیا لازم است با فواصل نزدیک شکل سایت خود را تغییر دهیم؟
•• پاسخ: برای این مساله قانون وجود ندارد، اما به طور کلی، بر خلاف سایر محصولات گرافیکی نظیر لوگو، پوستر و... که طراح گاه بعد از چنددهه همچنان اثر خود را با افتخار نمایش می دهد، در گرافیک وب تقریبا هر سال یک ترند یا تمایل جدید برای طراحی ارائه می شود، اما این به آن معنا نیست که هرسایتی جدا از موضوع مجبور باشد...ادامه پاسخ
|
• سوال: قصد طراحی گرافیک برای بیلبورد دارم، با توجه به هزینه زیاد اجاره بیلبورد، نگران بازگشت سرمایه هستم. چه نکاتی برای گرافیک بیلبورد اهمیت دارد؟
•• پاسخ: نکات حایز اهمیت در طراحی بیلبورد متعددند، اما در این مجال می توان گفت که مهمترین بخش در طراحی بیلبورد، توجه به این مساله است که بینندگان این ابزار تبلیغاتی، اغلب رانندگانی هستند که زمان زیادی برای مشاهده ، یا آزادی عمل کافی برای یادداشت برداشتن از محتویات بیلبورد و امثال آن ندارند، همچنین ...ادامه پاسخ
|
• سوال: آموزشگاه ما هزینه زیادی برای تراکت تبلیغاتی می کند، اما دریافت کنندگان چند قدم بعد از گرفتن تراکت، آنرا دور می اندازند! چه کار می توان کرد؟
•• پاسخ: یک سوال اساسی از خود بپرسید: چرا دریافت کننده تراکت، باید آنرا نگه دارد و دور نیندازد؟ در تراکت من چه چیزی وجود دارد که انگیزه می شود تا مردم آنرا همراه خود نگه دارند؟ نباید این مساله را فراموش کرد که عمر و تاریخ مصرف مواد تبلیغاتی گوناگون با هم فرق دارد، اما چسبندگی یک رسانه گرافیکی تا حدی قابل کنترل است و ...ادامه پاسخ
|
|